Zgodnie z polityką plików cookies, wykorzystujemy je do poprawnego działania strony internetowej oraz ulepszania jej funkcjonalności. Istnieje możliwość zablokowania lub usunięcia już zainstalowanych plików cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej, jednak może to spowodować ograniczenia niektórych funkcjonalności strony.

Katalog przedsiębiorstw - wyszukaj firmę, usługę lub produkt

Generowanie leadów w branży fryzjerskiej

Branża fryzjerska w Polsce rozwinęła się w ostatnich latach. Na każdym rogu widać zakład fryzjerski. Doszło do tego, że klienci mają w czym wybierać, a fryzjerzy muszą się jednak trochę postarać o pozyskiwanie klientów. Jak wygląda skuteczne generowanie leadów w branży fryzjerskiej? O tym przeczytacie w naszym artykule.

 


Specyfika branży fryzjerskiej i generowanie leadów

Branża fryzjerska rozwija się nieustannie. Aktualnie fryzjerzy nazywani są stylistami fryzur. Czasy kiedy Pani Jadzia strzygła lub robiła trwałą odeszły do lamusa. Fryzjer kojarzony jest z osobą, która odmieni wygląd człowieka, jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Na rynku istnieje wiele zakładów fryzjerskich. W wielu z nich pracuje więcej niż jeden fryzjer. Z uwagi na znaczną ilość fryzjerów i zakładów fryzjerskich na rynku, konieczna jest walka o pozyskanie nowych klientów. Szczególnie utrudnione zadanie mają nowe salony fryzjerskie, które jeszcze nie mają ugruntowanej pozycji na rynku i nie posiadają stałych klientów. Jak zatem mają zbudować wizerunek mistrza w swoim fachu i pozyskać nowych klientów? Jest kilka możliwości...

 

Strona internetowa a generowanie leadów

Każda firma powinna posiadać swoją własną stronę internetową. Dotyczy to również salonów fryzjerskich. Dlaczego warto zainwestować w dobrą stronę internetową? Przede wszystkim dlatego, że dzięki stronie internetowej swojego salonu fryzjerskiego pokażesz się w sieci. Możesz dotrzeć do potencjalnych klientów z informacją, jakie i gdzie usługi świadczysz. Strona internetowa to Twoja wizytówka, dlatego musi być odpowiednio przygotowana. Jaka powinna być profesjonalna strona internetowa salonu fryzjerskiego?

 

  1. Responsywna

Strona internetowa salonu fryzjerskiego, jak zresztą każdej firmy, musi być responsywna. To znaczy, musi być dopasowana do wyświetlania strony w prawidłowy sposób nie tylko na komputerze, ale również urządzeniach przenośnych, takich, jak tablet lub smartfon. Czy zdajesz sobie sprawę z tego, że większa część użytkowników sieci korzysta z Internetu w telefonie?

 

  1. Czytelna i przejrzysta

Jeśli chcesz dotrzeć do potencjalnych klientów, musisz zadbać o czytelność i przejrzystość swojej witryny internetowej. Układ i rozkład informacji na stronie musi być czytelny. Użytkownicy Internetu, którzy trafią na Twoją stronę nie mogą mieć problemu z nawigacją po poszczególnych jej sekcjach..

 

  1. Nowoczesna

Zadbaj o wygląd ogólny strony internetowej. To znaczy, że strona musi być nowoczesna. W końcu strona internetowa jest wizytówką Twojego salonu. Starego typu strona kojarzy się z przestarzałymi usługami, a dokładniej ich jakością. A przecież nie o to Ci chodzi.

 

  1. Kolorystyka i grafika muszą być dopasowane do branży

Równie ważne jest dopasowanie kolorystyki i grafiki do branży. Jeśli prowadzisz salon fryzjerski, postaraj się, aby grafika i kolory były spójne z branżą i identyfikacją wizualną.

 

  1. Odpowiedni content

Odpowiedni content na stronie internetowej jest bardzo ważny. Po pierwsze, Twoi potencjalni klienci otrzymują to, czego szukają. Po drugie, otrzymujesz lepszą pozycję w Google, to sprowadza się do tego, że masz szanse trafić do większej liczby potencjalnych klientów.

 

Blog a generowanie leadów

W generowaniu leadów duże znaczenie odgrywa blogowanie. Prowadzenie bloga przez większą część fryzjerów idzie w odstawkę. Zapominają o tym, że dzięki blogowi mogą zbudować swój wizerunek specjalisty w branży. A to przekłada się na zainteresowanie salonem i generowanie leadów.

 

Generowanie leadów dzięki social mediom

Social media to podstawa w generowaniu leadów w branży fryzjerskiej. Trudno wyobrazić sobie prowadzenie salonu fryzjerskiego bez obecności na najpopularniejszych serwisach społecznościowych, takich, jak Instagram, Facebook i TikTok.

 

Instagram

Instagram cieszy się coraz większą popularnością wśród użytkowników Internetu. Początkowo serwis wykorzystywany był wyłącznie do zamieszczania materiałów z życia prywatnego. Z czasem jednak rozwinął się i zaczął być z powodzeniem wykorzystywany w reklamie i marketingu przedsiębiorstw prawie każdej branży, w tym głównie branży beauty. Pamiętaj o tym, aby publikować nie tylko posty, ale również relacje.

 

Facebook

Facebook jest od wielu lat najpopularniejszym serwisem społecznościowym w sieci. Co to oznacza? Że większa część Twojej grupy docelowej ma tam swoje konto. A tym samym możesz wykorzystać serwis społecznościowy do kontaktu z nimi. Na Facebooku możesz publikować nie tylko wpisy w formie tekstów, grafiki, ale również video. Oczywiście warto zamieszczać również relacje. W tym przede wszystkim z efektów pracy Twojego salonu fryzjerskiego.

 

TikTok

TikTok jest jeszcze mniej popularnym serwisem społecznościowym. Ale stale się rozwija i liczba jego użytkowników stale rośnie. Dlatego warto rozważyć obecność również w tym serwisie.

 

Buzz marketing

W branży fryzjerskiej duże znaczenie odgrywają opinie i polecenia. Pozytywne opinie w Internecie na temat Twojej firmy pomogą Ci pozyskać nowych klientów. Wykorzystaj obecność i opinie w takich miejscach, jak:

  • Wizytówki Google,

  • Fora dyskusyjne,

  • Opinie na Facebooku,

  • Obecność i opinie na portalach branżowych, np. www.dobryfryzjer.pl.

Mniej popularne, ale skuteczne praktyki pozyskiwania leadów

To nie jedyne sposoby dotarcia do potencjalnych klientów. W branży fryzjerskiej możesz wykorzystać również inne strategie, w tym między innymi e-mailing oraz SMS marketing. Przy czym sugerujemy, aby e-mailing i SMS marketing wykorzystywać w odniesieniu do starych bądź okazjonalnych klientów salonu.