Zgodnie z polityką plików cookies, wykorzystujemy je do poprawnego działania strony internetowej oraz ulepszania jej funkcjonalności. Istnieje możliwość zablokowania lub usunięcia już zainstalowanych plików cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej, jednak może to spowodować ograniczenia niektórych funkcjonalności strony.

Katalog przedsiębiorstw - wyszukaj firmę, usługę lub produkt

Jak firmy B2B mogą zwiększyć sprzedaż w okresie świątecznym

https://www.siedziba-firmy.pl/artykuly/outsourcing-b2b-lead-generationW przeciwieństwie do przedsiębiorstw B2C, firmy B2B nie zawsze mogą promować swoje usługi i produkty jako te z grupy „prezentów świątecznych”. Niektóre z tych firm odnotowują w okresie świątecznym zauważalny spadek zainteresowania swoją ofertą. Jak w takim okresie utrzymać wysoką sprzedaż? Poniżej przedstawiamy sprawdzone i co ważne, skuteczne sposoby na utrzymanie wysokiej sprzedaży w okresie Bożego Narodzenia.

 

 


Podstawowe różnice pomiędzy firmami B2B i B2C

B2B to skrót od business to business. Jest to model, w którym usługi lub produkty firmy kierowane są do innych przedsiębiorców. Przykładem takich przedsiębiorstw są firmy oferujące innym firmom usługi IT. B2C to skrót od business to consumer. Jest to model, w którym usługi lub oferty firmy skierowane są do konsumentów, czyli osób fizycznych. Warto podkreślić, iż niektóre firmy posiadają ofertę produktową i usługową skierowaną zarówno do konsumentów, jak i przedsiębiorców. Niemniej jednak, podstawowa różnica pomiędzy firmami B2B i B2C dotyczy klienta końcowego, czyli grupy docelowej. W przypadku firm B2B jest to klient biznesowy. Natomiast w przypadku firm B2C jest to konsument. To jednak nie jest jedyna różnica jaka występuje pomiędzy firmami B2B i B2C. Różnice dotyczą również wielkości grupy docelowej. Co do zasady, grupa docelowa firm B2B jest zdecydowanie mniejsza niż ma to miejsce w przypadku przedsiębiorstw B2C.

Pozostałe różnice pomiędzy B2B i B2C obejmują przede wszystkim takie kwestie, jak:

  • wartość zamówień,

  • złożoność decyzji,

  • powody, którymi się kierują odbiorcy podczas podejmowania decyzji zakupowych.

W przypadku zamówień pochodzących od firm B2B, wartość zamówień jest zazwyczaj wysoka. Natomiast w przypadku pozostałych zamówień jest ona stosunkowo niska. Złożoność decyzji w modelu B2B jest wysoka, natomiast w drugim modelu jest niska. Odmienne są również powody, którymi się kierują odbiorcy podczas podejmowania decyzji zakupowych. W przypadku modelu B2B decyzja podejmowana jest w oparciu o cenę, użyteczność i realną wartość. Z kolei w modelu B2C decyzja podejmowana jest przede wszystkim ze względu na użyteczność i aspekty społecznościowe oraz ego.

 

Dlaczego niektóre firmy B2B odnotowują spadek sprzedaży w okresie świątecznym

Odnotowanie spadku sprzedaży w okresie świątecznym przez niektóre firmy B2B wynikać może w pewnym stopniu z oferty produktowej i usługowej. Natomiast w przypadku przedsiębiorstw B2C może być odnotowany wzrost sprzedaży, zwłaszcza jeśli oferta produktowa firmy obejmuje asortyment idealnie nadający się na prezenty świąteczne. Należy jednak podkreślić, iż firmy B2B nie stoją na straconej pozycji. Przy odrobinie wysiłku i kreatywności mogą poprawić wyniki sprzedaży w okresie świątecznym, a nawet utrzymać wysoką sprzedaż. Wystarczy tylko podjąć odpowiednie działania.

 

W jaki sposób firmy B2B mogą utrzymać wysoką sprzedaż w okresie świątecznym

Istnieje wiele sposobów, które firmy mogą wykorzystać w celu utrzymania sprzedaży na wysokim poziomie w okresie świątecznym. Istotne znaczenie obejmuje odpowiedni dobór metod działania i właściwe przygotowanie poprzedzone planowaniem. Skuteczna kampania świąteczna firm B2B pozwoli Ci utrzymać wysoką sprzedaż w okresie świątecznym, a nawet zdobyć nowych klientów. Święta Bożego Narodzenia to doskonały czas na zbudowanie odpowiedniego wizerunku firmy. Poniżej przedstawiamy wybrane skuteczne sposoby na utrzymanie wysokiej sprzedaży w czasie Bożego Narodzenia.

 

Skuteczna kampania marketingowa o tematyce świątecznej

Podstawowe znaczenie w zapewnieniu wysokiej sprzedaży oraz generowaniu leadów w okresie świątecznym ma kampania marketingowa o tematyce Bożego Narodzenia. Opracowanie odpowiedniej strategii marketingowej wymaga odpowiedniego przygotowania i analizy potrzeb klientów. Pomocna może być reklama firmy wskazująca na jej udział w jakiejś akcji charytatywnej organizowanej w związku z Bożym Narodzeniem.

 

Kartki świąteczne i upominki

Prostym, a zarazem skutecznym sposobem na zapewnienie sprzedaży w okresie świątecznym są kartki świąteczne i różnorakie prezenty. Sprawdzą się nie tylko jako promocja marki, ale także jako przypomnienie o swoim istnieniu dotychczasowym klientom, którzy nieco zapomnieli o współpracy. W ramach prezentu można wykorzystać gadżety z logo Twojej firmy, jak np. kalendarze, bombki etc.

 

Okres próbny

Innym sposobem na utrzymanie wysokiej sprzedaży może być zaproponowanie okresu próbnego. Oczywiście warto go wdrożyć nieco wcześniej. Ważne jest natomiast zaprezentowanie swoich usług lub oferowanych produktów na najwyższym poziomie. W przeciwnym razie osiągniesz skutek odwrotny od zamierzonego.

 

Oferty promocyjne ograniczone czasowo

Bardzo dobrym i skutecznym sposobem na utrzymanie wysokiej sprzedaży w okresie świątecznym są oferty promocyjne ograniczone czasowo, czyli takie, które przypadają akurat na okres świąteczny. Niższe niż standardowo ceny mogą skusić firmy do skorzystania z Twojej oferty. Warto również przyciągnąć potencjalnych klientów oferując im po okresie próbnym dalszą współpracę za opłatą w promocyjnej cenie.

 

Reklamy w mediach społecznościowych

Promowanie firmy i oferty w mediach społecznościowych wpływa pozytywnie na obecność firmy w sieci internetowej. Wbrew pozorom, okres Bożego Narodzenia to czas, w którym ludzie spędzają dużo czasu w sieci internetowej, korzystając z serwisów społecznościowych. Za firmami też stoją ludzie. Dotarcie do nich z ofertą przez media społecznościowe może wpłynąć pozytywnie na wyniki.

 

Nawiąż relacje z dotychczasowymi klientami

Możesz zachęcić swoich dotychczasowych klientów do skorzystania z oferty udostępniając im świąteczny program lojalnościowy. To również odpowiedni czas na wprowadzenie bonów rabatowych za polecenie firmy.

Teraz kiedy już znasz skuteczne sposoby na utrzymanie wysokiej sprzedaży w okresie świątecznym, nie pozostaje Ci nic innego jak zaplanowanie działań i ich wdrożenie w odpowiednim czasie.