Zgodnie z polityką plików cookies, wykorzystujemy je do poprawnego działania strony internetowej oraz ulepszania jej funkcjonalności. Istnieje możliwość zablokowania lub usunięcia już zainstalowanych plików cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej, jednak może to spowodować ograniczenia niektórych funkcjonalności strony.

Katalog przedsiębiorstw - wyszukaj firmę, usługę lub produkt

Jak generować leady w branży budowlanej

Wiele osób zadaje sobie pytanie, jak generować leady w branży budowlanej, uważając, że jest to zbyt skomplikowane zadanie. Tymczasem generowanie leadów w branży budowlanej nie musi być trudne. Wystarczy, że skorzystasz z kilku naszych rad, o których wspominamy w dzisiejszym artykule.

 


Charakterystyka branży budowlanej

Branża budowlana w Polsce jest od wielu lat w rozkwicie. Oczywiście duże zapotrzebowanie na usługi budowlane skutkuje tym, że jak grzyby po deszczu pojawiają się nowe firmy budowlane, co wpływa na dużą konkurencję w branży. Konkurencyjny rynek i wzrost kosztów prowadzonej działalności sprawiają, że wbrew pozorom nie jest łatwo o nowego klienta. Dlatego firmy budowlane, które chcą przetrwać na rynku i odnieść sukces, muszą podejmować działania mające na celu pozyskanie nowych klientów. W tym celu konieczne jest generowanie leadów, czyli lead generation.

 

Leady – pojęcie i rodzaje

Przez leady rozumieć należy kontakty, a dokładniej dane kontaktowe do użytkowników sieci internetowej, którzy potencjalnie mogą być zainteresowani usługami świadczonymi przez firmę. Czyli w kontekście firmy budowlanej, leadami będą użytkownicy Internetu, którzy prawdopodobnie mogą być zainteresowani usługami budowlanymi. Przy czym leady dają marketerom oprócz danych kontaktowych również informacje na temat danych demograficznych, zachowań na stronie firmy, etc. Warto dodać, że istnieje kilka rodzajów leadów, w tym leady:

  • zimne,

  • ciepłe,

  • gorące.

Leady zimne to użytkownicy sieci, którzy co prawda weszli w jakąś interakcję z firmą, ale ostatecznie nie przejawiają zainteresowania ofertą firmy. Np. są to użytkownicy, którzy weszli na stronę firmy budowlanej i po zapoznaniu się z nią, nie są zainteresowani jej ofertą. Leady ciepłe to grupa użytkowników, którzy są zainteresowani ofertą firmy, ale z jakichś powodów nie chcą podjąć jeszcze decyzji zakupowej. Natomiast leady gorące to użytkownicy Internetu, którzy są zainteresowani ofertą firmy i chcą dokonać zakupu w rozsądnym przedziale czasu.

 

 

Lead generation

Lead generation to nic innego, jak generowanie leadow, czyli pozyskiwanie kontaktów do użytkowników sieci Internetowej, którzy prawdopodobnie będą zainteresowani ofertą firmy. Oczywiście generowanie leadów jest skomplikowane i obejmuje różnorakie strategie, które powinny być dopasowane pod kątem prowadzonej działalności i danej firmy.

 

Dlaczego generowanie leadów jest ważne?

Współcześnie nikt chyba nie ma wątpliwości, że generowanie leadów odgrywa kluczową rolę w funkcjonowaniu firmy i osiąganiu przez nią wysokich wyników sprzedażowych. Skuteczne generowanie leadów to nie tylko wzrost wyników sprzedażowych, ale również zaangażowanie grupy docelowej. Lead generation skutkuje również krótszymi cyklami sprzedaży i obniżeniem kosztów pozyskania klienta. Ponadto generowanie leadów przyczynia się do wzrostu bazy klientów firmy i poprawy widoczności firmy w Internecie. To również możliwość ciągłego ulepszania procesów marketingowych i sprzedażowych. Oczywiście konieczne jest posiadanie wiedzy na temat skutecznego generowania leadów.

 

Jak i gdzie generować leady w branży budowlanej?

Oczywiście firmy, które chcą generować leady, muszą wiedzieć, gdzie to robić. Każda branża rządzi się swoimi prawami. To co dobre dla jednej branży, niekoniecznie będzie dobre dla Twojej, dlatego nie naśladuj ślepo innych firm, bo może Cię to sporo kosztować. W przypadku branży budowlanej, działania marketingowe skoncentruj na:

  • stworzeniu i doskonaleniu strony internetowej,

  • landing page,

  • social media marketingu,

  • retargetingu.

 

Strona internetowa

Rozbudowana strona internetowa, na której potencjalni klienci mogą odnaleźć różnego typu ważne informacje na temat firmy to bardzo dobry pomysł. Oczywiście strona internetowa powinna posiadać odpowiedni układ i rozkład elementów – powinna być po prostu czytelna i przejrzysta. Poza tym strona internetowa powinna być funkcjonalna – Twoi potencjalni klienci nie powinni mieć problemu z przemieszczaniem się po niej. Ponadto liczy się atrakcyjność wizualna – strona powinna być nowoczesna, zawierać odpowiednio dobraną szatę kolorystyczną spójną z identyfikacją wizualną oraz wysokiej jakości grafikę. Oczywiście liczy się również wartościowa treść.

 

Landing page

Warto również uwzględnić w działaniach landing page. Technicznie rzecz biorąc, landing page jest stroną internetową, tylko jej cel jest nieco inny niż typowej strony firmowej. Po pierwsze, landing page posiada pojedynczą stronę. Po drugie, zawiera mało treści, a ta która jest treściwa, dotyczy produktu lub usługi i ma nakłonić odbiorców do określonego działania. Po trzecie, landing page zawiera CTA, czyli call to action.

 

Social media marketing

Oczywiście ważną rolę w działaniach marketingowych firmy budowlanej powinien odgrywać social media marketing. Działania marketingowe w serwisach społecznościowych, takich jak np. Facebook, sprawią, że w prosty sposób dotrzesz do znacznej części swojej grupy docelowej. Poza tym Facebook przewiduje szereg ułatwień dla przedsiębiorców promujących się w serwisie. Facebook Ads z pewnością pomoże Ci wypromować swoje usługi.

 

Retargeting

W strategii marketingowej powinieneś uwzględnić również retargeting, czyli reklamę opartą na reklamie digitalowej, która wędruje za użytkownikiem sieci. W skrócie wygląda to tak, że użytkownik trafi na Twoją stronę internetową, następnie dzięki m.in. ciasteczkom, kiedy ten sam użytkownik będzie korzystał ze stron partnerskich Google, np. Onet.pl, pojawią mu się w różnych miejscach serwisu miniaturki Twojej strony z reklamą produktu lub usługi, które będą przypominały mu o Twojej ofercie i delikatnie nakłaniały do podjęcia decyzji zakupowej.