Zgodnie z polityką plików cookies, wykorzystujemy je do poprawnego działania strony internetowej oraz ulepszania jej funkcjonalności. Istnieje możliwość zablokowania lub usunięcia już zainstalowanych plików cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej, jednak może to spowodować ograniczenia niektórych funkcjonalności strony.

Katalog przedsiębiorstw - wyszukaj firmę, usługę lub produkt

Rozwój strategii e-mail marketingu dla małych firm w 2021 r.

Marketing internetowy umożliwia wykorzystanie różnorakich narzędzi. Większa część małych firm koncentruje swoje działania na marketingu w mediach społecznościowych, pomijając zupełnie zalety i możliwości e-mail marketingu. A to duży błąd! E-mail marketing w dalszym ciągu umożliwia dotarcie do znacznej liczby potencjalnych klientów i stanowi potężne narzędzie marketingu internetowego.

 

E-mail marketing jest skuteczny w małych firmach

Dzięki wykorzystaniu e-mail marketingu możesz przede wszystkim zwiększyć świadomość marki. Ale nie tylko. E-mail marketing pomoże Ci również:

• poszerzyć bazę klientów, 

• zaprezentować swoją wiedzę w danej branży.

• zbudować zaufanie i lojalność wśród dotychczasowych klientów. 

A to wszystko skutkować będzie zwiększeniem dochodów.

 

Marketing e-mailowy wpływa na utrzymanie klientów

Niewątpliwym atutem e-mail marketingu jest tworzenie silnych relacji z klientami. Dzięki e-mail marketingowi możesz stworzyć wizerunek eksperta w danej branży. Pozycję autorytetu zbudujesz wysyłając swoim klientom treści przydatne z ich punktu widzenia. Konieczne jednak jest określenie potrzeb klientów. 

 

Rodzaje wiadomości e-mail stosowanych w marketingu

Obecnie istnieje wiele rodzajów wiadomości e-mail jakie stosowane są w marketingu. Możesz je z powodzeniem wykorzystać podczas komunikacji z klientami. Poniżej przedstawiamy wybrane typy wiadomości e-mail, które według nas są najskuteczniejsze i z pewnością pomogą Ci osiągnąć wyznaczone przez Ciebie cele marketingowe.

 

Biuletyn mailowy

Wiadomości e-mail w formie biuletynów wysyłane są cyklicznie. Pozwalają utrzymać kontakt z klientami i przypomnieć o istnieniu marki.

 

E-maile promocyjne

Wiadomości wysyłane do klientów z informacją o obecnych rabatach, promocjach i ofercie. Ich celem jest zachęcenie subskrybentów do skorzystania z Twoich usług lub nabycia produktów. 

 

E-maile sezonowe

Te formy e-maili wysyłane są do subskrybentów sezonowo, np. w okresie letnim z informacją o wyprzedaży kolekcji letniej. 

 

E-maile transakcyjne

E-maile transakcyjne mogą być wysyłane w związku z różnymi informacjami i powiadomieniami związanymi z transakcjami. Mogą to być zarówno powiadomienia o spotkaniach, nabyciu produktów, jak i wiadomości potwierdzające rejestrację użytkownika.  

 

Kampanie Drip:

Wiadomości Drip wysyłane są automatycznie po wykonaniu przez użytkownika sieci internetowej określonej czynności, zgodnie z przyjętym harmonogramem. 

 

Inne formy wiadomości e-mail

Jest całe mnóstwo rodzajów wiadomości e-mail, które mogą otrzymywać od Ciebie Twoi subskrybenci. Oprócz wyżej wymienionych wskazać można także:

• e-maile powitalne,

• e-maile z propozycjami produktów,

• e-maile informacyjne,

• e-maile dedykowane,

• e-maile z aktualizacja wydarzenia lub produktu.

 

Zachowanie zgodności z prawem to podstawa

Wysyłając wiadomości e-mail swoim subskrybentom musisz pamiętać, żeby zachować zgodność treści z obowiązującymi przepisami prawa, nie wprowadzać potencjalnych klientów w błąd. Konieczne jest również umożliwienie subskrybentom rezygnację z subskrypcji. 

 

Plan e-mail marketingu to dopiero początek

Decydując się na e-mail marketing musisz od czegoś zacząć. W tym przypadku powinieneś zacząć od przygotowania planu e-mail marketingu, jest to niezbędne do zaplanowania strategii e-mailowej. Plan e-mail marketingu składa się z kilku kroków, które zostały przedstawione poniżej.

 

1 krok

Sprecyzuj cele jakie zamierzasz osiągnąć poprzez wykorzystanie e-mail marketingu. Na Twój cel wpływ ma wiele czynników, w tym budżet i możliwości finansowe firmy, wielkość firmy, doświadczenie działu marketingu, a także branża i sposób nadawania priorytetów poszczególnym kanałom marketingowym. Cele jakie możesz wyznaczyć mogą mieć charakter ogólny, jak budowanie świadomości marki, jak i bardziej szczegółowy, które oparte są na liczbach.

 

2 krok

Określ swoich odbiorców. Wskaż cechy swoich potencjalnych klientów, którzy będą najbardziej zainteresowani Twoimi produktami lub usługami.

 

3 krok

Zbuduj listę kontaktów, do których wyślesz wiadomości e-mail. Wskazane jest umieszczenie formularza na stronie internetowej firmy wraz z formularzami rejestracyjnymi. Dodaj formularze rejestracyjne do stron w mediach społecznościowych. Z kolei w e-mailach wezwij subskrybentów do działania!

 

4 krok

Określ termin wysłania poszczególnych wiadomości e-mail. Wskaż jakie typy wiadomości e-mail zamierzasz wysyłać do swoich kontaktów. 

 

5 krok

Zaprojektuj swoje e-maile. W branży marketingowej nie ma jednomyślności odnośnie tego, co jest najważniejsze w e-mailach. Niektórzy uważają, że niezwykle ważne jest, aby Twoja wiadomość wysłana za pośrednictwem poczty e-mail była wyjątkowa i wyróżniała się na tle innych. Inni z kolei są zdania, że najważniejsza jest treść i cel wiadomości. Niezależnie od tego na co postawisz, pamiętaj, że wiadomości e-mail nie tylko wpływają na Twój wizerunek, ale również mają związek z grupą docelową. 

 

6 krok

Kontroluj postępy i wyniki. Analizuj zgromadzone dane. Dopasowuj swoją strategię marketingową do wyników jakie otrzymujesz. Umożliwi Ci to stałą poprawę osiąganych wyników. Przestaniesz również marnować czas oraz środki finansowe na działania, które nie przynoszą efektów. Dzięki kontroli i analizie możesz generować coraz lepsze wyniki.  

 

8 wskazówek dotyczących strategii e-mail marketingu, które wpłyną na rozwój Twojej firmy

 

Wskaż częstotliwość wysyłania wiadomości e-mail do subskrybentów. Pamiętaj, że wiadomości nie mogą być wysyłane ani zbyt często, ani zbyt rzadko. Określ atrakcyjne i ciekawe tematy, dzięki którym przyciągniesz uwagę potencjalnych klientów od samego początku. Wiadomości e-mail powinny być zwięzłe. Zbyt długie wiadomości nie przynoszą spodziewanych efektów. Wiadomości email muszą być czytelne dla odbiorcy. Musisz o tym pamiętać już na etapie projektowania i konstruowania wiadomości e-mail. Wysyłane przez Ciebie wiadomości e-mail powinny być spersonalizowane, poprawi to wskaźniki zaangażowania kontaktów. Używaj alt tagów! Twoje wiadomości e-mail muszą wyświetlać się również na urządzeniach mobilnych! I pamiętaj, aby w treści wiadomości e-mail uwzględnić swoją obecność w mediach społecznościowych.