Zgodnie z polityką plików cookies, wykorzystujemy je do poprawnego działania strony internetowej oraz ulepszania jej funkcjonalności. Istnieje możliwość zablokowania lub usunięcia już zainstalowanych plików cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej, jednak może to spowodować ograniczenia niektórych funkcjonalności strony.

Katalog przedsiębiorstw - wyszukaj firmę, usługę lub produkt

12 tipów na zwiększenie sprzedaży

Firmy dwoją się i troją żeby zwiększyć sprzedaż. Oczywiście z różnym skutkiem. Wielu przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy z tego, że w większości przypadków, wina leży po stronie błędnych strategii marketingowych. Jeśli Twoja firma nie odnotowuje wzrostu sprzedaży, koniecznie powinieneś zapoznać się z dzsiejszym artykułem. Przedstawiamy w nim 12 skutecznych tipów, dzięki którym Twoja sprzedaż pójdzie w górę, a Ty zaczniesz notować zyski.

 


  1. Landing Page

Landing Page skutecznie pomaga zwiększyć sprzedaż produktów i usług. W przeciwieństwie do standardowej strony internetowej firmy, landing page jest prosta, tj. pozbawiona jest dodatkowych podstron. Różnice obejmują oczywiście również treść na stronie – w przypadku landing page, treść jest nastawiona na sprzedaż i wezwanie do działania, co oznacza, że na landing page na próżno szukać treści, które nie wpłyną na decyzje zakupowe potencjalnych klientów.

 

  1. Call to action

Równie ważną rolę pełni call to action, czyli CTA jest to wezwanie do działania. Zatem CTA obejmuje każdy element, w formie zwrotów i komunikatów który został stworzony z myślą o zachęceniu potencjalnych klientów, którzy trafili na stronę internetową do określonego, ale natychmiastowego działania. Oczywiście call to action powinny wyróżniać się jasnym i krótkim przekazem, powinien być umieszczony w widocznym miejscu na stronie, a jego wygląd powinien z jednej strony odznaczać się, a z drugiej – powinien być spójny z identyfikacją wizualną firmy.

 

  1. Automatyzacja marketingu

Kolejnym sposobem na zwiększenie sprzedaży w firmie jest automatyzacja marketingu. Przez automatyzację marketingu rozumieć należy różnorakie działania marketingowe, do których wykorzystywane jest specjalnie do tego stworzone oprogramowanie i narzędzia, których głównym celem jest usprawnienie procesów sprzedażowych w przedsiębiorstwie.

 

  1. Monitoring i śledzenie postępu działań

Na sprzedaż wpływa również śledzenie działań marketingowych. Monitoring i śledzenie postępu działań ma na celu sprawdzenie skuteczności podejmowanych działań i mierzenie efektywności kampanii marketingowych. Przy czym podstawowym wskaźnikiem skuteczności kampanii reklamowych realizowanych przez firmy jest ROI, czyli stopa zwrotu z tytułu poniesionych wydatków inwestycyjnych.

 

  1. Formularz na stronie

Z pewnością formularze na stronie internetowej pomagają w znaczący sposób zwiększyć sprzedaż. To w dalszym ciągu niezbyt często spotykane miejsce konwersji na stronach internetowych. A to duży błąd! Oczywiście formularz na stronie internetowej powinien być odpowiednio zaprojektowany, co oznacza, że powinien:

  • być prosty i zrozumiały dla użytkowników odwiedzających Twoją stronę internetową,

  • zawierać mało rubryk do uzupełnienia,

  • być bezbłędny,

  • dawać wybór kontaktu pomiędzy firmą a potencjalnym klientem,

  • skutecznie zachęcać do kontaktu.

 

  1. Google Ads

Google Ads to doskonały pomysł, który pomaga zwiększyć sprzedaż i to w stosunkowo krótkim czasie. To system reklam oferowany przez Google, który umożliwia wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania Google oraz na stronach, które współpracują z Google.

 

  1. Facebook i Facebook Ads

Podstawowe znaczenie dla firm ma obecność w serwisach społecznościowych. Oczywiście nie musisz posiadać konta firmowego w każdym możliwym serwisie. Niezależnie od prowadzonej działalności, powinieneś zaznaczyć swoją obecność na Facebooku. Oprócz tego możesz wybrać np. Instagrama. Natomiast Facebook Ads to z kolei narzędzie do reklam stworzone przez Facebooka, czyli najpopularniejszy serwis społecznościowy na świecie.

 

  1. Środki zachęty

Środki zachęty mają na celu zmotywowanie potencjalnych klientów do określonego działania. Najczęściej będzie to wprost zakup produktu lub skorzystanie z oferty firmy albo pozostawienie swoich danych kontaktowych, np. poprzez zapisanie się do newslettera w zamian za określony prezent. Istnieje wiele środków zachęty, do najpopularniejszych zaliczyć można:

  • kody rabatowe i zniżki,

  • darmowe e-booki,

  • próbki i testery,

  • wcześniejsze powiadomienie o wydarzeniach związanych z firmą.

 

  1. Poradniki

Poradniki są w dalszym ciągu rzadko praktykowanym, aczkolwiek skutecznym sposobem na zwiększenie sprzedaży w firmie. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że dzięki poradnikom przedstawiasz swoją firmę, jako specjalistę w branży, który doskonale zna się na danej dziedzinie. Poza tym, dzięki poradnikom, Twoi potencjalni klienci uzyskują w prosty sposób porady na określone tematy.

 

  1. Raporty

Polacy kochają raporty! Choćby dlatego warto je stosować. Niewątpliwie pomogą Ci zwiększyć sprzedaż. Raporty mogą dotyczyć różnorakich kwestii. Mogą to być np. raporty branżowe ukazujące zainteresowanie danym produktem lub usługą. Ale równie dobrze mogą to być raporty ukazujące zapotrzebowanie na dane usługi i produkty. Raporty mogą przedstawiać również rozwój firmy.

 

  1. Newsletter

Nikt nie lubi SPAM-u, ale newsletter skutecznie pomaga firmom zwiększyć sprzedaż jak i generować leady. Aby jednak nie był postrzegany, jako wiadomości niechciane i żeby Twoi potencjalni klienci nie wypisywali się masowo z wysyłki newslettera, musisz racjonalnie podejść do tematu wysyłki maili. Wiadomości nie mogą być wysyłane ani za często – bo wylądujesz w SPAM-ie, ani za rzadko – bo Twoi klienci zapomną o Tobie i pójdą do konkurencji. Co oznacza, że musisz znaleźć złoty środek.

 

  1. Chatbot

Chatbot podnosi sprzedaż produktów i usług. Przede wszystkim dlatego, że natychmiastowo reaguje na wiadomości użytkowników. Poza tym pozwala na natychmiastowe załatwienie sprawy lub rozwiązanie problemu. Oczywiście chatbot nie musi funkcjonować cały czas. Możesz go ustawić w wybranych przedziałach czasowych.