Zgodnie z polityką plików cookies, wykorzystujemy je do poprawnego działania strony internetowej oraz ulepszania jej funkcjonalności. Istnieje możliwość zablokowania lub usunięcia już zainstalowanych plików cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej, jednak może to spowodować ograniczenia niektórych funkcjonalności strony.

Katalog przedsiębiorstw - wyszukaj firmę, usługę lub produkt

Czy działania marketingowe firmy mają sens w dobie konfliktu?

Wydarzenia, które mają miejsce za naszą wschodnią granicą spowodowały, że oczy całego świata zwróciły się ku Ukrainie. Media przepełnione są informacjami na temat działań wojennych Rosji. W Polsce na szeroką skalę zakrojone są działania mające na celu wsparcie Ukrainy i jej obywateli. Czy w dobie wojny w Ukrainie działania marketingowe w Polsce mają jakikolwiek sens? 

 

 


Atak zbrojny Rosji na Ukrainę

Atak zbrojny Rosji na Ukrainę rozpoczął się 24 lutego 2022 roku zmasowanym najazdem wojsk rosyjskich na ziemie ukraińskie. Jest to największy atak na niepodległe państwo w Europie od czasów II wojny światowej. Wydarzenia zza wschodniej granicy sprawiły, że media masowe koncentrują się przede wszystkim na sytuacji w Ukrainie. Dużo uwagi poświęca się postępowi obrony ukraińskich wojsk oraz pomocy państw świata w zwalczaniu agresji rosyjskiej.

 

Działania marketingowe a wojna w Ukrainie

Czy działania marketingowe podczas trwania wojny w Ukrainie mają sens? Jak najbardziej! Z jednej strony społeczeństwo w Polsce bacznie przygląda się temu, co się dzieje w Ukrainie, ale z drugiej strony, życie w Polsce musi toczyć się dalej. Firmy funkcjonują normalnie. Ludzie chodzą do pracy. Dzieci chodzą do szkół. Mimo, iż sytuacja jest trudna i niecodzienna, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby podejmować działania marketingowe, które poprawią wyniki finansowe Twoje i Twojej firmy.

 

Jakie działania marketingowe warto wykorzystać w tym trudnym czasie

To, jakie działania marketingowe warto wykorzystać w dobie wojny na Ukrainie zależy przede wszystkim od rodzaju prowadzonej działalności oraz pozycji na konkurencyjnym rynku. Istniejące na rynku firmy, które cieszą się dobrą opinią wśród konsumentów będą przyjmowały inną strategię niż firmy wchodzące na rynek lub starające się poprawić wizerunek. Niezależnie od sytuacji firmy na rynku warto swoje dziania w sieci internetowej skoncentrować wokół:

  • strony internetowej,

  • serwisów społecznościowych,

  • blogowania,

  • retargetingu i remarketingu,

  • SMS marketingu,

  • e-mailingu.

 

Strona internetowa

Strona internetowa to Twoja wizytówka w Internecie. Jeśli prowadzisz działalność gospodarczą, koniecznie stwórz profesjonalną stronę internetową. Zadbaj o jej wygląd oraz treści zamieszczone na stronie. Równie ważna jest responsywność strony. Najlepiej jeśli stworzenie witryny internetowej i contentu powierzysz doświadczonej firmie. Wtedy będziesz mieć pewność, że Twoja strona nie tylko jest przyjazna wyszukiwarkom internetowym, ale również Twoim potencjalnym klientom.

 

Social media

Ważnym elementem strategii marketingowej jest social media marketing, czyli działania marketingowe prowadzone w serwisach społecznościowych. Obecnie większa część społeczności internetowej posiada konto w serwisach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram czy Twitter. Wykorzystaj to! Dotrzyj do grupy docelowej kanałem, z którego codziennie korzystają. Weź pod uwagę, że serwisy społecznościowe umożliwiają skorzystanie z wielu narzędzi do promowania i reklamy biznesu w ich kanałach. Prym wiedzie wśród nich z pewnością Facebook.

 

Blogi i vlogi

Blogi i vlogi to potężne narzędzie marketingu, które doskonale nadaje się do budowania pozytywnego wizerunku w Internecie. Dzięki treściom zamieszczanym na blogach, możesz zbudować swój wizerunek w taki sposób, aby Twoja grupa docelowa postrzegała Cię jako specjalistę w danej dziedzinie. Blogi umożliwiają również nawiązanie relacji z potencjalnymi klientami. Musisz jednak zadbać o jakość i formę treści zamieszczanych na blogach.

 

Remarketing

Remarketing wykorzystuje w kampaniach marketingowych pocztę internetową. Wykorzystywany jest w odniesieniu do pozyskanych już przez firmę klientów. Przypomina im o istnieniu firmy, sprawdza się podczas akcji promocyjnych i informowania o ważnych wydarzeniach.

 

Retargeting

Retargeting opiera się na wykorzystaniu reklam displayowych. Funkcjonowanie retargetingu opiera się na podążaniu reklamy odwiedzonej przez użytkownika strony internetowej za nim. Użytkownik Internetu odwiedza pewną witrynę, podejmie jakiekolwiek działania, co zostaje zapisane w Cookies, które gromadzą informację, które zostaną następnie wykorzystane przez firmę po opuszczeniu przez niego witryny internetowej. Reklamy zostają przekierowane i ukazują się użytkownikom na innych stronach internetowych, które są witrynami partnerskimi Google. Na uwagę zasługuje przede wszystkim Google Ads i Facebook Ads.

 

SMS marketing

SMS marketing opiera się na wykorzystaniu wiadomości SMS, które mogą występować w 2 postaciach: podstawowej i zaawansowanej. Pierwsza opcja wyświetla się w formie tradycyjnego numeru telefonu. Natomiast w przypadku opcji zaawansowanej, zamiast numeru telefonu może znaleźć się jakikolwiek inny komunikat, np. nazwa firmy. Atutem SMS marketingu jest dotarcie w krótkim czasie do znacznej liczby użytkowników i większa niż w przypadku e-mailingu pewność, że odbiorca wiadomości zapozna się z jej treścią jest także pewnym źródłem generowania leadów.

 

E-mailing

E-mail marketing opiera się na działaniach marketingowych za pomocą poczty e-mail. E-mailing można wykorzystać w praktycznie każdej branży, niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa. E-mailing posiada wiele zalet, wśród których warto wymienić:

  • dotarcie do znacznej grupy odbiorców w krótkim czasie,

  • globalny zasięg,

  • niskie koszty e-mailingu,

  • mierzalność kampanii,

  • bezproblemową ocenę skuteczności kampanii,

  • możliwość personalizowania wiadomości.

 

Strategia marketingowa małych firm z ograniczonym budżetem

Firmy posiadające niewielki budżet na działania marketingowe, powinny skoncentrować się na skutecznych i stosunkowo tanich działaniach w sieci. Podstawową strategii marketingowej powinna być profesjonalna strona WWW oraz obecność w social mediach, w tym na Facebooku wraz z Facebook Ads. Równie ważne jest prowadzenie profesjonalnego bloga.