Zgodnie z polityką plików cookies, wykorzystujemy je do poprawnego działania strony internetowej oraz ulepszania jej funkcjonalności. Istnieje możliwość zablokowania lub usunięcia już zainstalowanych plików cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej, jednak może to spowodować ograniczenia niektórych funkcjonalności strony.

Katalog przedsiębiorstw - wyszukaj firmę, usługę lub produkt

Korzyści marketingu internetowego

Trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie firmy bez zaangażowania się w marketing. Oczywiście marketing obejmuje różnorakie działania, które coraz częściej odbywają się w Internecie. Nie bez powodu. Internet umożliwia pozyskanie ogromnej liczby potencjalnych klientów przy stosunkowo niskich kosztach dotarcia do nich. Ale nie tylko! Poniżej przedstawiamy najważniejsze korzyści marketingu internetowego.

 


Czym jest marketing internetowy

Internet w zauważalny sposób oddziałuje na funkcjonowanie społeczeństwa w praktycznie każdej sferze jego funkcjonowania. Liczba użytkowników sieci internetowej nieustannie rośnie. Obecnie zdecydowana większość gospodarstw domowych posiada dostęp do Internetu, zarówno w komputerze, jak i w urządzeniach przenośnych, typu tablet i smartfon. Liczba użytkowników sieci sprawia, że Internet doskonale nadaje się do wykorzystania w marketingu. Marketing internetowy, zwany jest również e-marketingiem to nic innego jak marketing w Internecie. Można go zdefiniować jako grupę działań marketingowych, które prowadzone są w sieci internetowej, przy wykorzystaniu różnorakich narzędzi, w tym m.in. stron internetowych, wiadomości e-mail i social mediów. Przyjmuje się, że e-marketing narodził się w 1994 r. za sprawą HotWire, który to sprzedał pierwszy baner. Istotnym faktem jest, że marketing internetowy rozwija się nieustannie. Pojawiają się coraz to nowsze i doskonalsze sposoby dotarcia do ciepłych leadów, a koszt kampanii marketingowych zmienia się.

 

Co się składa na marketing internetowy

Na marketing internetowy składa się wiele elementów. Wśród najważniejszych działań marketingowych mieszczących się w ramach marketingu internetowego wymienić należy przede wszystkim:

  • Content marketing,

  • SEO,

  • Google Ads,

  • RTB,

  • E-mail marketing,

  • Influence marketing,

  • Marketing wirusowy,

  • Facebook Ads,

  • Video marketing,

  • Social media marketing,

  • Reklamę banerową.

Zalety marketingu internetowego

Zalety marketingu internetowego sprawiają, że praktycznie każde istniejące przedsiębiorstwo walcząc o pozycję na rynku i klientów, przenoszą swoje działania do sieci. Wśród największych zalet marketingu internetowego wymienić należy łatwość modyfikacji podejmowanych działań. Nie bez znaczenia pozostaje możliwość personalizacji działań marketingowych oraz duża wiedza o zachowaniach i preferencjach zakupowych klientów. Marketing internetowy to również nieograniczony dostęp do informacji zawartych w sieci. Dużą zaletą marketingu internetowego jest interakcja z klientami. Faktem jest, że działania marketingowe w sieci są zazwyczaj tańsze niż poza nią. Niezależnie od tego, do najważniejszych zalet e-marketingu zalicza się:

  • pełną kontrolę nad podejmowanymi działaniami,

  • szeroki zasięg,

  • dostęp do narzędzi analitycznych,

  • precyzyjne dotarcie do grupy docelowej,

  • możliwość oddziaływania na różne zmysły,

  • praktycznie nieograniczona dostępność.

wymienić należy łatwość modyfikacji podejmowanych działań. Nie bez znaczenia pozostaje możliwość personalizacji działań marketingowych oraz duża wiedza o zachowaniach i preferencjach zakupowych klientów. Marketing internetowy to również nieograniczony dostęp do informacji zawartych w sieci. Dużą zaletą marketingu internetowego jest interakcja z klientami. Faktem jest, że działania marketingowe w sieci są zazwyczaj tańsze niż poza nią. Niezależnie od tego, do najważniejszych zalet e-marketingu zalicza się:

 

Pełna kontrola nad podejmowanymi działaniami

Masz pełną kontrolę nad podejmowanymi działaniami marketingowymi w sieci. Istnieje możliwość dokonywania praktycznie natychmiastowych zmian, które są przydatne podczas modyfikowania działań marketingowych w celu poprawy ich skuteczności. Dzięki temu marketing internetowy może być efektywny i może dopasowywać się do zmieniających się trendów i sytuacji na rynku.

 

Szeroki zasięg

Liczba użytkowników sieci internetowej jest ogromna, co przekłada się na możliwość dotarcia do szerokiej grupy potencjalnych klientów. Warto zwrócić uwagę, że dostęp do sieci nie jest ograniczony miejscowo ani wiekowo.

 

Dostęp do narzędzi analitycznych

Współcześnie występuje wiele narzędzi analitycznych, które pomagają ocenić skuteczność podejmowanych działań marketingowych. Dzięki tym narzędziom możesz poprawiać osiągane wyniki skuteczności i optymalizować ponoszone na marketing koszty.

 

Precyzyjne dotarcie do grupy docelowej

Dzięki Internetowi masz możliwość dotarcia, w krótkim czasie do grupy docelowej. Możesz wskazać do jakich potencjalnych klientów kierujesz swoją ofertę. Do takich ona dotrze.

 

Możliwość oddziaływania na różne zmysły

Internet oddziałuje na różne zmysły. Oddziałuje na słuch i wzrok. Nie oddziałuje jedynie na dotyk i węch.

 

Praktycznie nieograniczona dostępność

Dostęp zarówno do materiałów, jak i informacji zawartych na stronie jest praktycznie nieograniczona. Wpływa to w konsekwencji na to, że dostęp do Internetu ma teraz prawie każdy i prawdopodobnie wcześniej czy później dowie się kim byłaś i co robiłaś.