Zgodnie z polityką plików cookies, wykorzystujemy je do poprawnego działania strony internetowej oraz ulepszania jej funkcjonalności. Istnieje możliwość zablokowania lub usunięcia już zainstalowanych plików cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej, jednak może to spowodować ograniczenia niektórych funkcjonalności strony.

Katalog przedsiębiorstw - wyszukaj firmę, usługę lub produkt

Jak pozyskiwać leady B2B na Facebooku?

Każdy przedsiębiorca marzy o rosnącej liczbie klientów. Niestety nie jest to takie łatwe. Firmy podejmują różnorakie działania. Koncentrują swoje działania na strategiach marketingu internetowego. Trudno się im dziwić. Siła Internetu jest ogromna. Siła social mediów również. Dlatego trudno sobie wyobrazić pozyskiwanie nowych leadów bez udziału Facebooka. Jak pozyskiwać leady na Facebooku, aby rozwijać firmę i nie zbankrutować? 

 


Co to lead generation?

Lead to osoba fizyczna lub firma zainteresowana ofertą sprzedażową lub usługową firmy. Natomiast przez leady można rozumieć grupę potencjalnych klientów, którzy przejawiają zauważalne zainteresowanie ofertą firmy, co z kolei może skutkować sprzedażą produktów lub usług w optymalnym czasie. Leady stanowią zróżnicowaną grupę potencjalnych klientów. Dlatego wymienia się różne rodzaje leadów, w tym:

  • cold leads (zimne leady),

  • warm leads (ciepłe leady),

  • hot leads (gorące leady).

Firmy słusznie nie są zachwycone pozyskiwaniem zimnych leadów, ponieważ są to potencjalni klienci, którzy nie przejawiają prawie żadnych chęci nabycia produktów lub usług z ich oferty. Chociaż z drugiej strony, zimne leady mogą w przyszłości podjąć decyzję zakupową. Ciepłe leady to grupa potencjalnych klientów, którzy co prawda przejawiają zainteresowanie produktami i usługami świadczonymi przez firmę, ale nie podejmują decyzji zakupowych. Gorące leady to najbardziej wartościowa grupa potencjalnych klientów, którzy są zainteresowani ofertą firmy w rozsądnym przedziale czasu. Niestety, gorące leady szybko tracą zainteresowanie ofertą.

Lead generation z kolei to po prostu proces aktywnego generowania leadów. Współcześnie to najważniejszy element marketingu firm w Internecie. Generowanie leadów ma na celu pozyskanie w możliwie najkrótszym czasie, jak największą grupę klientów. Co to oznacza w praktyce? Lead generation ma na celu nakłonienie potencjalnych klientów do skorzystania z oferty przedsiębiorstwa, a jest to możliwe poprzez odpowiednie identyfikowanie leadów, zakwalifikowanie woli zakupu przed nawiązaniem z nimi kontaktu.

 

Facebook- lead generation w najpopularniejszym serwisie społecznościowym

Coraz więcej firm przenosi swoje działania marketingowe do social mediów, w tym przede wszystkim na Facebooka. Dlaczego? Bo w dalszym ciągu jest to najbardziej popularny serwis społecznościowy nie tylko w Polsce, ale na całym świecie. Facebook zmienił swoją rolę na przestrzeni lat. Niegdyś wykorzystywany był głównie do nawiązywania kontaktów oraz podtrzymywania relacji. Obecnie to rewelacyjne narzędzie wykorzystywane do promocji i sprzedaży. Facebook jest niezastąpiony w generowaniu leadów B2B. Obecnie stosunkowo niewielka liczba osób pozostaje bez dostępu do Facebooka, co oznacza, że Facebook to w dalszym ciągu genialne miejsce, w którym znajdziesz większą część swojej grupy docelowej.

 

Lead Ads na Facebooku

Reklamy Lead Ads umożliwią Ci pozyskanie leadów bez konieczności opuszczenia aplikacji przez odbiorcę. Formularz Lead Ads dostępny jest w aplikacji, a proces wypełniania formularzy jest automatyczny. Odbiorca nie musi wpisywać samodzielnie danych. Oznacza to, że pozyskiwanie leadów w tej formie jest szybkie, a koszt reklamy i pozyskania leada stosunkowo niski.

Podczas korzystania z reklam Lead Ads, warto zastosować się do kilku rad. Po pierwsze, nie każ swojemu potencjalnemu klientowi czekać dłużej niż 24 godziny. Po drugie, nie korzystaj ze zdjęć stockowych. Baw się kolorami. Stawiaj na wyraziste barwy. Po trzecie, nie tylko kolory się liczą. Równie ważna jest przekazywana treść. Zadbaj o to, aby była odpowiednia. Po czwarte, dokonaj analizy działań konkurencji. Poza tym, nie zapominaj o lead magnet, przy czym zadbaj żeby był odpowiedni dla Twojej grupy docelowej.

 

Zalety pozyskiwania leadów za pośrednictwem Facebooka

Pozyskiwanie leadów za pośrednictwem Facebooka ma wiele zalet. Wśród największych zalet wykorzystywania Facebooka w lead generation wymienić należy przede wszystkim:

  • bezproblemową analizę skuteczności działań,

  • dotarcie do szerokiej grupy docelowej,

  • mnogość opcji wezwania do działania,

  • odmienność od innych formatów reklam,

  • oszczędność czasu,

  • płynny natywny przepływ mobilny,

  • różnorodność danych do przechwycenia,

  • stosunkowo niski koszt reklamy,

  • wyższe konwersje na urządzeniach mobilnych, takich jak smartphone i tablet.

 

Wady pozyskiwania leadów na Facebooku

Oprócz licznych zalet pozyskiwania leadów za pomocą Facebooka, istnieją również pewne wady. Pierwszą wadą jest przede wszystkim różnorodność pozyskiwanych leadów na Facebooku. Proste wypełnianie formularzy zapewnia dużą ilość leadów, jednak wśród nich znajdują się również zimne leady, a nawet i zupełnie przypadkowe, które z punktu widzenia generującej leady firmy, są praktycznie bezwartościowe. Natomiast druga wada pozyskiwania leadów na Facebooku związana jest z koniecznością posiadana konta na Facebooku i regularnego korzystania z niego. Jak można jednak zauważyć, liczba wad jest zdecydowanie mniejsza niż zalet.

 

Złote rady na temat pozyskiwania leadów na Facebooku

Jeśli planujesz pozyskiwanie leadów dzięki Facebookowi, zastosuj nasze złote rady, które pozytywnie wpłyną na efektywność podejmowanych działań. Działając na Facebooku, pamiętaj o tym, aby:

  • wykorzystać możliwości kampanii retargetingowych, których celem jest przyciągnięcie potencjalnych klientów,

  • dodawać wartość we właściwych grupach na Facebooku,

  • udostępniać treści i przekazy na swojej firmowej stronie w odpowiedni sposób,

  • zadbać o wysokiej jakości treść,

  • tworzyć wideo na Facebooku.

 

Od czego zacząć?

Pozyskiwanie leadów na Facebooku to skuteczne narzędzie współczesnego marketingu. Szukając potencjalnych klientów na Facebooku, pamiętaj, że nie liczy się ilość, a jakość pozyskanych leadów. Przy zastosowaniu się do wspomnianych powyżej rad, przynosi w krótkim czasie zauważalne efekty w lead generation B2B.