Zgodnie z polityką plików cookies, wykorzystujemy je do poprawnego działania strony internetowej oraz ulepszania jej funkcjonalności. Istnieje możliwość zablokowania lub usunięcia już zainstalowanych plików cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej, jednak może to spowodować ograniczenia niektórych funkcjonalności strony.

Katalog przedsiębiorstw - wyszukaj firmę, usługę lub produkt

Deweloper i marketing- czyli 8 rzeczy, które musisz uwzględnić w swojej strategii marketingowej

Na rynku nieruchomości panuje duża konkurencja. Wymusza ona na Tobie konieczność podejmowania działań mających na celu uzyskanie przewagi konkurencyjnej. W przypadku nieruchomości mieszkaniowych dotarcie do klienta w krótkim czasie jest trudne, dlatego musisz podjąć zmasowane działania. Co powinna uwzględniać Twoja strategia marketingowa, abyś szybko sprzedał swoje mieszkania?

 


Deweloper i marketing

Branża deweloperska uległa w ostatnich 20 latach znaczącemu rozwojowi. Nieustannie zwiększa się liczba budowanych inwestycji mieszkaniowych oraz przedsiębiorstw deweloperskich. Oznacza to, że branżę cechuje niezwykle duża konkurencyjność, która wymusza na deweloperach monitorowanie rynku oraz podejmowanie działań mających na celu uzyskanie przewagi konkurencyjnej. Faktem jest, iż obecnie działalność deweloperska musi uwzględniać nie tylko obowiązujące przepisy prawa i sztukę budowlaną, ale także wiedzę z zakresu marketingu.

 

Strategia marketingowa inwestycji deweloperskiej

Strategia marketingowa inwestycji deweloperskich oparta jest na paru fundamentach. Powinna uwzględniać przede wszystkim określenie grupy docelowej. Wzbudzenie w grupie docelowej zainteresowania ofertą dewelopera oraz pozyskanie nowych potencjalnych klientów. Strategia marketingowa powinna również zbudować odpowiedni wizerunek przedsiębiorcy i zaufanie. Oczywistym jest, iż w branży deweloperskiej istotną rolę odgrywają działania w sieci internetowej. Dlatego, jeśli jesteś deweloperem, swoje działania powinieneś skoncentrować wokół:

  • strony internetowej,

  • Facebooka

  • Instagramu,

  • Google Ads

  • remarketingu,

  • retargetingu,

  • e-mail marketingu,

  • SMS marketingu.

 

Strona internetowa dla inwestycji

Podstawową rolę w strategii marketingowej dewelopera odgrywa profesjonalna strona internetowa. Oczywistym jest, że chodzi o stronę internetową, na której Twoi potencjalni klienci znajdą informacje na temat Twojej inwestycji deweloperskiej oraz wizualizacje. Jest to również świetne narzędzie do generowania leadów. Dobrą praktyką jest zamieszczanie wizualizacji budynku, a także poszczególnych mieszkań. Rzuty nie tylko interesują Twoich potencjalnych klientów, ale pomogą Ci również zaoszczędzić czas, który musiałbyś tracić na przesyłanie planów mieszkań klientom, którzy nie są nimi w ogóle zainteresowani. Nie musimy wspominać, że w przypadku strony internetowej, liczą się nie tylko treści, ale również walory wizualne. Mało tego! Ważna jest również domena. Na stronie internetowej możesz zamieścić informacje na temat dewelopera, czyli Twój lub przekierować klientów na inną stronę, która poświęcona jest deweloperowi. Jest to wskazane zwłaszcza wtedy, kiedy masz kilka inwestycji. Podsumowując: jedna strona internetowa dla przedsiębiorstwa oraz po jednej stornie na każdą inwestycję.

 

Facebook

Powinieneś posiadać konto firmowe na Facebooku. Facebook, jako najpopularniejszy serwis społecznościowy umożliwi Ci dotarcie do ogromnej liczby potencjalnych klientów. Możesz mieć jedno konto firmowe poświęcone swojej firmie oraz konto firmowe dedykowane inwestycji deweloperskiej. Dzięki niemu, Twoja grupa docelowa będzie na bieżąco z postępami prac budowlanych oraz wszelakimi promocjami i dniami otwartymi.

 

Instagram

Ciekawym rozwiązaniem są konta firmowe deweloperów na Instagramie. Podobnie, jak to ma miejsce w przypadku Facebooka, możesz wrzucać tam materiały z budowy oraz wydarzeń istotnych dla inwestycji i firmy. Dostałeś nagrodę lub wyróżnienie? Super! Pochwal się nim w social mediach. Bierzesz udział w targach deweloperskich? Zaproś na nie swoich potencjalnych klientów! Planujesz dzień otwarty? Powiedz o tym swoim klientom. Przyciągnij ich magnesem. Jakim? Np. rabatem na mieszkanie lub miejsce postojowe.

 

Google Ads i retargeting

Google Ads to fantastyczny system reklamowy Google, który umożliwia wyświetlanie linków sponsorowanych firm w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki oraz na stronach współpracujących. Google Ads to przyjaciel retargetingu. Jest to reklama displayowa, która wyświetlana jest użytkownikom w różnych miejscach stron internetowych, którzy weszli na Twoją stronę internetową. Google Ads wraz z Facebook Ads to najlepsze i najskuteczniejsze narzędzia retargetingu. Retargeting posiada liczne zalety. Jakie? Możesz dotrzeć do części grupy docelowej, którzy weszli w jakąś interakcje z Tobą, ale nie dokonali decyzji zakupowej. Retargeting doskonale zwiększa ruch na stronie. Umożliwia maksymalnie wykorzystać środki finansowe, które masz przeznaczone na działania marketingowe.

 

E-mail marketing

E-mail marketing również przydaje się w marketingu deweloperów. Wysyłka e-maili do właściwej grupy docelowej umożliwia zwiększenie sprzedaży oraz dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów z ofertą. To również świetna metoda na poinformowanie swoich potencjalnych klientów o programach rabatowych oraz promocjach.

 

SMS marketing

W mniejszym stopniu sprawdza się w tej branży SMS marketing. Krótkie wiadomości SMS wysyłane do grupy docelowej sprawdzają się przede wszystkim przy przypominaniu o pewnych wydarzeniach lub informowaniu o promocjach. SMS-y zawierają jednak zbyt mało treści, abyś mógł przedstawić w nich dokładną ofertę.

 

Reklama i marketing w branży deweloperskiej

Strategia marketingowa powinna uwzględniać również inne formy reklamy i promocji. Jakie? Przede wszystkim ulotki i broszury, które Twoi potencjalni klienci mogą zabrać ze sobą podczas odwiedzin w biurze sprzedaży lub przy stoisku na targach deweloperskich. Obecność na targach deweloperskich również może być owocna. Pozytywne efekty daje również wielkoformatowa reklama zewnętrzna zlokalizowana w odpowiednich punktach oraz reklama radiowa.