Zgodnie z polityką plików cookies, wykorzystujemy je do poprawnego działania strony internetowej oraz ulepszania jej funkcjonalności. Istnieje możliwość zablokowania lub usunięcia już zainstalowanych plików cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej, jednak może to spowodować ograniczenia niektórych funkcjonalności strony.

Katalog przedsiębiorstw - wyszukaj firmę, usługę lub produkt

Kilka pomysłów na generowanie leadów w okresie jesienno-zimowym

Zbliża się jesień, a po niej przychodzi zima. Wraz ze zmianą temperatury za oknem, firmy podejmują działania mające na celu zwiększenie sprzedaży. Ponieważ wszyscy mówią o tym, że nadchodzący sezon jesienno-zimowy będzie ciężki, warto już teraz zaplanować jakąś strategię działania.

 


Generowanie leadów – co to jest

Generowanie leadów nazywane jest również lead generation. Natomiast przez generowanie leadów rozumie się pewien złożony i zaplanowany proces pozyskiwania danych kontaktowych do osób, które mogą być potencjalnymi klientami i mogą być zainteresowani ofertą firmy, zarówno usługową, jak i produktową oraz różnego typu informacji o tych osobach. Przy czym wśród tych informacji wymienić można przede wszystkim dane demograficzne oraz związane z ich zainteresowaniami i preferencjami zakupowymi.

 

Na czym opiera się generowanie leadów

Z pewnością generowanie leadów opiera się na podejmowaniu różnorakich działach, które obejmują przede wszystkim pozyskiwanie danych kontaktowych do potencjalnych klientów firmy, ale nie tylko. Zatem w błędzie są ci, którzy uważają, że jedynym zadaniem lead generation jest pozyskiwanie, czyli generowanie danych kontaktowych potencjalnych klientów. Do innych zadań lead generation zaliczyć należy:

  • budowanie relacji,

  • promocję oferty firmy wśród użytkowników sieci,

  • budowę marki,

  • tworzenie odpowiedniego wizerunku specjalisty,

  • zdobycie zaufania wśród grupy docelowej.

 

Korzyści z generowania leadów

Niewątpliwie strategia generowania leadów powinna być dobrze przemyślana i zaplanowana. Tylko wtedy firma może osiągnąć oczekiwane rezultaty. Jeśli firma podejmuje właściwe działania, ma możliwość:

  • pozyskania znacznej ilości danych kontaktowych,

  • stworzenia pozytywnego wizerunku w branży,

  • zdobycia zaufania,

  • zwiększenia sprzedaży,

  • generowania większych dochodów,

  • nawiązania lepszych relacji,

  • zmniejszenia kosztów prowadzonych działań marketingowych.

 

Pomysły na generowanie leadów w okresie jesienno-zimowym

Zbliża się okres jesienno-zimowy, a wraz z nim zmienią się w znacznym stopniu zachowania potencjalnych klientów. Ponieważ nadchodząca zima będzie wyzwaniem dla wielu przedsiębiorców działających w różnych branżach, firmy już teraz powinny pomyśleć o działaniach marketingowych związanych z generowaniem leadów, które pomogą im w spokoju przeżyć zimę. Co może pomóc firmom generować leady w najbliższych miesiącach? Z pewnością:

  • e-booki,

  • zniżki i kupony rabatowe,

  • media społecznościowe,

  • wykorzystanie ważnych dat w kalendarzu.

 

E-booki pomogą Ci zwiększyć liczbę leadów

E-booki doskonale nadają się do zwiększenia generowanych leadów. Jak mogą Ci pomóc w sezonie jesienno-zimowym? Po pierwsze, musisz wiedzieć, że Twoi potencjalni klienci lubią e-booki zawierające ważne dla nich treści. Co to może być? Mogą to być np. treści poradnicze albo wszystkie inne materiały, które rozwiązują jakieś ich problemy. Po drugie, zbliża się jesień i zima, w związku z czym ludzie chętniej będą spędzać czas w zaciszu domowym, a to oznacza, że będą mieć więcej czasu na czytanie. Możesz to wykorzystać! Natomiast musisz przemyśleć, co powinno się znaleźć w Twoim e-booku.

 

Zniżki i kupony rabatowe i lead generation

Zniżki i kupony rabatowe również pomogą Ci generować leady. Przede wszystkim dlatego, że wszyscy kochają rabaty. Nowy sezon, wzrost cen produktów i usług, ogromne koszty utrzymania, w tym ogrzewania i energii, skutkować będą tym, że potencjalni klienci będą szukać obniżek wydatków. Co może oznaczać, że będą korzystać z dostępnych zniżek i akcji rabatowych.

 

Ważne daty w generowaniu leadów

Oczywiście w generowaniu leadów jesienią i zimą możesz wykorzystać ważne daty w kalendarzu. Oczywiście nie mówimy o takich datach, jak święto świnki morskiej (chyba że jesteś producentem karmy dla tych miłych zwierzątek), ani o święcie parasola. Pomyśl przede wszystkim o klasycznych i powszechnie znanych terminach i datach, jak np.:

  • Boże Narodzenie,

  • Black Friday,

  • Cyber Monday.

 

Boże Narodzenie idealny czas na generowanie leadów

Boże Narodzenie to czas, który możesz wykorzystać zarówno do generowania leadów, jak i do nawiązania relacji z potencjalnymi klientami. Oczywiście podstawową rolę odgrywają życzenia świąteczne. Ale możesz Boże Narodzenie możesz wykorzystać również do lead generation. W jaki sposób? Boże Narodzenie… prezenty… lead magnets! Czyli zaproponuj swoim potencjalnym klientom drobny prezent z okazji Bożego Narodzenia w zamian za pozostawienie swoich danych kontaktowych.

 

Black Friday to podstawa generowania leadów

Generowanie leadów powinno uwzględnić również Black Friday. Czym jest Black Friday? To dzień, kiedy większość firm oferuje swoim klientom produkty i usługi z mega zniżkami. Kiedy wypada Black Friday? Oczywiście w piątek po Dniu Dziękczynienia, czyli w ostatni piątek listopada. Ty również możesz wykorzystać ten czas dla generowania leadów. Wystarczy, że zaproponujesz potencjalnym klientom duże rabaty w tym dniu w zamian za dane kontaktowe.

 

Cyber Monday kontynuuje generowanie leadów

Cyber Monday to poniedziałek po Black Friday. Najczęściej również podczas Cyber Monday firmy wykorzystują specjalną ofertę zniżkową. Dzięki której potencjalni klienci mogą nabyć produkty lub skorzystać z oferty usług w atrakcyjnych cenach.

 

Media społecznościowe i generowanie leadów

Media społecznościowe również doskonale sprawdzają się w generowaniu leadów. W sezonie jesienno-zimowym możesz zwiększyć swoje działania w social mediach i zadbać o odpowiednie relacje z potencjalnymi klientami. Oczywiście warto pomyśleć również o płatnych reklamach w serwisach społecznościowych, np. Facebook Ads.