Zgodnie z polityką plików cookies, wykorzystujemy je do poprawnego działania strony internetowej oraz ulepszania jej funkcjonalności. Istnieje możliwość zablokowania lub usunięcia już zainstalowanych plików cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej, jednak może to spowodować ograniczenia niektórych funkcjonalności strony.

Katalog przedsiębiorstw - wyszukaj firmę, usługę lub produkt

Lead magnets w firmie - nie taki diabeł straszny, jak go malują

Generowanie leadów nie musi być problematyczne. Wystarczy, że wykorzystasz sprawdzone strategie marketingowe i nie będziesz popełniać popularnych błędów. Doskonale sprawdzają się w generowaniu leadów lead magnets. Co to jest i jak je wykorzystać w marketingu firm?

 


Co to jest lead generation?

Lead generation, czyli generowanie leadów to pozyskiwanie leadów. Przez leady rozumie się kontakty do tej grupy użytkowników sieci internetowej, którzy wstępnie wyrazili zainteresowanie oferowanymi przez firmę produktami lub usługami. W skrócie można powiedzieć, że lead generation to pozyskiwanie kontaktów do potencjalnych klientów. Lead generation odgrywa kluczową rolę w rozwoju przedsiębiorstwa i uzyskiwaniu przychodów.

 

Sprawdzone strategie marketingowe w lead generation

Współczesne przedsiębiorstwa wykorzystują różnorakie strategie marketingowe, których celem jest pozyskanie, jak największej liczby wartościowych leadów, czyli takich, które mogą podjąć decyzje zakupowe. Wśród najpopularniejszych strategii marketingowych wykorzystywanych w lead generation wymienić należy przede wszystkim działania prowadzone w serwisach społecznościowych. Social media marketing odgrywa coraz większą rolę w generowaniu leadów. Przede wszystkim dlatego, że prawie każdy użytkownik sieci posiada konto w przynajmniej jednym serwisie społecznościowym. Oczywiście każda firma powinna posiadać zoptymalizowaną stronę internetową. Wśród strategii warto wskazać również na:

  • kampanie SMS

  • remarketing

  • retargeting

W ostatnich latach zwrócono uwagę na korzyści, jakie płyną z wykorzystania lead magnets w generowaniu leadów.

 

Czym jest lead magnets?

Lead magnets to zachęty, które wykorzystywane są w generowaniu leadów. Co można rozumieć przez lead magnets? Pewne darmowe zasoby firmy, które są przekazywane grupie docelowej w zamian za dostęp do jej danych kontaktowych. Potencjalny klient będąc świadomym otrzymania lead magnets, przekazuje firmie swoje dane kontaktowe, a firma przesyła mu od razu określoną zachętę. Oczywiście klienci nie przekazują wszystkim firmom swoich danych w zamian za każdy lead magnets Musisz zachęcić go czymś ekstra.

 

Zalety lead magnets

Lead magnet posiadają wiele zalet. Przede wszystkim są skuteczne. Dzięki wykorzystaniu w swojej strategii marketingowej lead magnets, zwiększysz efektywność działań w sieci. Dzięki wykorzystaniu lead magnets Twoi klienci mają możliwość bezpośredniego sprawdzenia jakości produktów lub usług. Nie bez znaczenia pozostaje fakt, iż cena wykorzystania w kampaniach marketingowych zachęt jest stosunkowo niska w porównaniu z kosztami innych działań.

 

Jakie lead magnets można wykorzystać w firmie?

Rodzaje lead magnets, które możesz wykorzystać w swojej firmie uzależnione są miedzy innymi od branży, w której działasz. Na wybór zachęt wpływ ma również wysokość środków finansowych, jakie możesz przeznaczyć na udostępnienie lead magnets grupie docelowej. Niemniej jednak wśród zachęt, które doskonale sprawdzają się w firmie B2C wymienić można przede wszystkim:

  • e-booki

  • zniżki i kody rabatowe

  • dostęp do materiałów i webinarów

  • informacje o wydarzeniach

  • darmowe próbki i testery

  • kursy e-mailowe

Z pewnością wybierzesz coś odpowiedniego.

 

1. E-booki, jako lead magnets

E-booki doskonale sprawdzają się jako środek zachęty. Oczywiście, o ile treść jest potrzebna i pożądana przez Twoją grupę docelową. W e-bookach możesz zamieścić istotne informacje na temat branży, w której działasz, porady i wskazówki lub wyniki badań. Plusem e-booków jest stosunkowo niewielki koszt ich przygotowania.

 

2. Zniżki i kody rabatowe

Zniżki i kody rabatowe, to najpopularniejsza zachęta wykorzystywana przez firmy B2C. W końcu, kto nie lubi promocji i niższych cen. Zniżki i kody rabatowe możesz przeznaczyć na zakup wszystkich produktów lub usług z Twojej oferty, jak i wybrane pozycje. Niektóre firmy umożliwiają skorzystanie ze zniżek dopiero przy kolejnych zakupach.

 

3. Dostęp do określonych materiałów/webinarów

Dostęp do określonych materiałów i webinarów jest ciekawą zachętą dla grupy docelowej firmy usługowej. Takie zachęty skuszą przede wszystkim potencjalnych klientów, którzy stawiają na wrażenia wzrokowe i słuchowe. Warto dodać, że webinary w ostatnich latach cieszą się coraz większym zainteresowaniem ze strony użytkowników Internetu.

 

4. Wcześniejsze informacje o wydarzeniach

Wcześniejsze informacje o wydarzeniach mogą skusić potencjalnych klientów, którzy zainteresowani są nabyciem produktów, które szybko się wyprzedają. Przykładowo bilety na wydarzenia, odzież i kosmetyki w limitowanych edycjach.

 

5. Darmowe próbki i testery

Darmowe próbki i testery to nieco droższa zachęta potencjalnych klientów do pozostawienia swoich danych kontaktowych. Ich atutem jest możliwość przetestowania produktów i dokładnego zapoznania się z ich jakością. Jeśli odbiorca będzie zadowolony z efektu, masz pewność, że nawet jeśli nie wróci do Ciebie w celu zakupu produktu, będzie głosił na temat produktu i marki pozytywne opinie, co wpłynie korzystnie na Twój wizerunek.

 

6. Kursy e-mailowe

Inną zachętą jest umożliwienie grupie docelowej skorzystania z darmowych lub tańszych kursów e-mailowych. Musisz jednak wiedzieć, że kurs powinien nie tylko być związany z Twoją branżą, ale powinien być również profesjonalnie zorganizowany. Musisz zadbać o formę i jakoś kursu. W przeciwnym razie możesz osiągnąć odwrotny efekt, a potencjalny klient będzie czuł się rozczarowany i oszukany.