Zgodnie z polityką plików cookies, wykorzystujemy je do poprawnego działania strony internetowej oraz ulepszania jej funkcjonalności. Istnieje możliwość zablokowania lub usunięcia już zainstalowanych plików cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej, jednak może to spowodować ograniczenia niektórych funkcjonalności strony.

Katalog przedsiębiorstw - wyszukaj firmę, usługę lub produkt

Najlepsze praktyki dla małej firmy B2B – jak się wypromować w sieci?

Jesteś poczatkującym przedsiębiorcą, który nie ma jeszcze dużych środków finansowych na działania marketingowe? Nic nie szkodzi. Poniżej przedstawimy Ci najlepsze praktyki dla małej firmy B2B, które poprawią Twoją widoczność w sieci internetowej i nie wydasz na nie fortuny.

 


Pozycjonowanie strony to podstawa

Pozycjonowanie strony to podstawa działań marketingowych w sieci internetowej każdego istniejącego przedsiębiorstwa. Zarówno dużego, jak i małego. Pozycjonowanie strony to szereg działań mających na celu uzyskanie, jak najwyższej pozycji strony w wynikach wyszukiwania w danej wyszukiwarce. Bez względu na to, jakie dochody osiągasz, czy zatrudniasz pracowników, pozycjonowanie odgrywa kluczową rolę dla Twojego rozwoju. Dzięki pozycjonowaniu zwiększysz w zauważalny sposób widoczność Twojej strony WWW w Internecie, a co za tym idzie zwiększy się ilość generowanych leadów.

 

Dlaczego musisz inwestować w pozycjonowanie strony internetowej?

Jeśli chcesz, aby użytkownicy sieci internetowej, wśród których znajdują się Twoi potencjalni klienci wyszukali Twoją firmę, musisz wyskakiwać wysoko w wynikach wyszukiwania. Użytkownicy sieci zazwyczaj nie sprawdzają wszystkich możliwych wyników wyszukiwarki. Ograniczają się do najwyższych wyników. Oczywiście możesz skoncentrować się na innych działaniach marketingowych, ale czy aby na pewno o to Ci chodzi?

 

Czy skuteczne pozycjonowanie strony dużo kosztuje?

Pozycjonowanie strony internetowej nie musi dużo kosztować. Wystarczy podejmować skuteczne sposoby i złote zasady pozycjonowania. Możesz spróbować samodzielnie popracować nad pozycjonowaniem swojej strony internetowej, jak i zlecić to swoim pracownikom odpowiedzialnym za marketing, o ile się na tym znają lub powierzyć pozycjonowanie witryny internetowej firmie zewnętrznej, która się w tym specjalizuje. W rzeczywistości koszt zlecenia pozycjonowania strony firmie zewnętrznej nie jest wysoki. A jeśli przy tym uwzględnimy zysk, jaki osiągniemy z pozycjonowania, okazuje się, że jest to korzystna cenowo inwestycja w rozwój przedsiębiorstwa.

 

Analiza konkurencji

Jeśli zależy Ci na osiągnieciu przewagi konkurencyjnej, niezależnie od tego w jakiej branży prowadzisz biznes, konieczna jest analiza konkurencji. Wnikliwa analiza konkurencji pozwoli Ci odkryć mocne i słabe strony konkurencji, a także uczyć się na błędach konkurencji. Pamiętaj jednak, że analiza konkurencji to nie to samo, co skopiowanie jej działań marketingowych.

 

Optymalizacja witryny to podstawa pozycjonowania strony

Optymalizacja witryny internetowej to podstawa pozycjonowania strony oraz działań marketingowych w Internecie. Warto podkreślić, że optymalizacja strony WWW to zarówno optymalizacja prowadzona bezpośrednio na Twojej stronie internetowej, czyli optymalizacja on-page, jak i optymalizacja poza nią, czyli optymalizacja off-page. Optymalizacja witryny pozwala wycisnąć z niej wszystko, co tylko można, aby zwiększyć ruch na stronie i poprawić jej widoczność w sieci. Obejmuje przede wszystkim odpowiedni format i strukturę strony internetowej, szybkość strony, responsywność, analizę kodu, szyfr SSL, zamieszczenie na niej właściwych treści, a także link building i artykuły sponsorowane w serwisach zewnętrznych.

 

SEO i copywriting

SEO I copywriting pomogą Ci pozyskać większą liczbę potencjalnych klientów. SEO to optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych. Z kolei copywriting to tworzenie odpowiednich treści. Należy podkreślić, że copywriting to element lub narzędzie SEO. Teksty zamieszczane powinny być przede wszystkim atrakcyjne dla Twojej grupy docelowej. Przez atrakcyjność rozumiem tekst, który zawiera treści, które Twoi potencjalni klienci chcą czytać. Teksty powinny być przyjemne dla oka, czyli powinny posiadać odpowiednią strukturę. Konieczne jest stosowanie nagłówków i oczywiście słów kluczowych, do których przyda Ci się m.in. SEMSTORM. SEO obejmuje treści nie tylko zamieszczone na Twojej witrynie opisujące firmę i usługi lub produkty. To także infografika, treści wideo, graficzne, a także analizy i statystyki oraz wiele innych.

 

Social media marketing

Social media marketing jest tani I skuteczny. Co oznacza social media marketing? To marketing prowadzony w serwisach społecznościowych. W tym przede wszystkim w najpopularniejszych serwisach, takich jak Facebook, Linkedin, czy Instagram. Oprócz tradycyjnych informacji zamieszczanych w serwisach, możesz skorzystać z płatnych reklam, które mimo, iż trochę kosztują, są stosunkowo tanią, ale jednak również skuteczną formą dotarcia do potencjalnych klientów.

 

Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne odgrywa ważną rolę w przypadku firm świadczących usługi lokalnie. Ważną rolę w pozycjonowaniu lokalnym pełni właściwie skonstruowany tekst, który powinien zawierać odpowiednie nasycenie treści lokalnymi słowami kluczowymi, np. mechanik Warszawa. W nagłówkach i metatagach również powinny się znaleźć frazy lokalne.

 

Wizytówka Google

Wizytówka Google to bezpłatne narzędzie udostępnione przez Google, która umożliwia potencjalnym klientom dotarcie do Twojej firmy. Ważne jest, że to Ty decydujesz o informacjach, które są tam zamieszczane. Zadbaj jednak o prawdziwość i aktualność treści zawartych w wizytówce.

 

Retargeting

Retargeting jest genialnym sposobem zwiększenia liczby potencjalnych klientów. A przy tym, jeśli uwzględnimy korzyści z retargetingu, okazuje się, że jest stosunkowo tani. Jest to forma reklamy displayowej, która podąża za użytkownikiem Internetu, który odwiedził Twoją stronę internetową. Jak to wygląda? Reklama Twojej firmy wyświetla się użytkownikowi odwiedzającemu Twoją stronę na witrynach partnerskich Google. Decydującą rolę w retargetingu odgrywa Google i Facebook.

 

Marketing małej firmy

Marketing małej firmy musi obejmować wielkie działania. Pamiętaj, że niezależnie od tego co robisz i na co się zdecydujesz, rób to dobrze. W marketingu liczy się jakość.