Zgodnie z polityką plików cookies, wykorzystujemy je do poprawnego działania strony internetowej oraz ulepszania jej funkcjonalności. Istnieje możliwość zablokowania lub usunięcia już zainstalowanych plików cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej, jednak może to spowodować ograniczenia niektórych funkcjonalności strony.

Katalog przedsiębiorstw - wyszukaj firmę, usługę lub produkt

Outsourcing B2B Lead Generation 2021

Pozyskiwanie leadów jest coraz trudniejsze pomimo rosnącej liczby narzędzi wspierających proces lead generation. Skutecznym wsparciem pozyskiwania leadów może być outsoursing. Jak to się odbywa i jakie są zalety skorzystania z usług firm zewnętrznych? 

 

 


Pozyskiwanie leadów- obowiązek w 2021 r.

Generowanie leadów jest ważne z punktu widzenia prowadzenia działalności gospodarczej i rozwoju przedsiębiorstwa. Dla znaczącej liczby współczesnych przedsiębiorstw, generowanie leadów posiada najwyższy priorytet. Jednocześnie firmy przyznają, że generowanie leadów jest trudnym zadaniem i z dużym problemem przychodzi im generowanie wystarczającej liczby potencjalnych klientów, co jest niezwykle frustrujące i stresujące. Coraz częściej zdarza się, że generowanie leadów nie przynosi spodziewanych rezultatów i nawet nie udaje się firmom wygenerować zwrotu poniesionych inwestycji na ten cel. Pojawia się wówczas pytanie, jak pozyskać klientów, skoro samodzielne generowanie leadów jest nieskuteczne i zamiast przynosić zyski, przynosi straty? W takiej sytuacji warto pomyśleć o zleceniu procesu lead generation firmom zewnętrznym, które zadbają o efektywne i skuteczne pozyskiwanie nowych potencjalnych klientów. Istnieje wiele powodów, które przemawiają za takim rozwiązaniem. Możemy wymienić Ci kilka najważniejszych powodów, które wskazują, że powinieneś powierzyć generowanie leadów firmom z zewnątrz.

 

1. Pewne i wiarygodne wsparcie sprzedaży

Firmy zajmujące się lead generation są skuteczne i profesjonalne. Bez problemu możesz sprawdzić ich wiarygodność w Internecie.

 

2. Bezpośredni zwrot z inwestycji

Outsourcing B2B Lead Generation wiąże się ze znacznie niższymi kosztami niż samodzielne działania marketingowe. Jeśli przeanalizujesz koszty i czas jaki poświęcasz na działania związane z generowaniem leadów okaże się, że w rzeczywistości oferta firm zewnętrznych wcale nie jest wysoka, a wręcz przeciwnie, jest atrakcyjnym rozwiązaniem, które warto wziąć pod uwagę.

 

3. Optymalizacja kosztów

Firmy trudniące się outsourcingiem generowania leadów optymalizują ponoszone koszty. Płacisz tyle, ile powinieneś. Bez zbędnych wydatków. Bez strat.

 

4. Zwiększa świadomość marki

Generowanie leadów przez firmę zewnętrzną wpływa pozytywnie na widoczność Twojej firmy w sieci oraz poprawia świadomość istnienia firmy i marki. To bardzo ważne, ponieważ kupujący podczas wyszukiwania produktów w sieci wybierają marki znane, a nie te, które znajdują się najwyżej w wyszukiwarce. Dotyczy to również klientów B2B. Świadomość marki to kluczowy element w walce o osiągnięcie przewagi konkurencyjnej. Firmy zewnętrzne od lead generation pomogę Ci zwiększyć ekspozycję Twojej firmy tam, gdzie jest to konieczne. Zbudują zaufanie do Twojej marki. Wszystko to sprawi, że zaczniesz osiągać zdecydowanie lepsze wyniki finansowe.

 

5. Wielokanałowe kampanie marketingowe

Firmy zewnętrzne zapewniają wielokanałowe kampanie marketingowe. Strategie wielokanałowe umożliwiają dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej za pośrednictwem różnych kanałów. Zwiększa to skuteczność podejmowanych działań. Samodzielne wdrożenie kampanii w różnych kanałach jest czasochłonne i wymaga posiadania odpowiedniej wiedzy oraz doświadczenia. Podejmowanie nieodpowiednich działań może słono kosztować. Tymczasem firmy outsourcingowe zapewniają skuteczność wielokanałowych strategii i kampanii marketingowych.

 

6. Konwersje

Outsourcing lead generation w B2B pomaga zwiększyć konwersje przychodzące, co przekłada się na osiągane efekty.

 

7. Starannie dobrane persony i ICP

Firmy outsourcingowe zapewnią Ci opracowanie optymalnego profilu ICP i person. Idealny Profil Klienta, czyli ICP powinien zostać utworzony dla każdej kampanii marketingu wychodzącego B2B. Buyer Persona z kolei zapewni Ci lepsze rozumienie zachowań klientów na każdym etapie lejka sprzedażowego.

 

8. Odkrywanie nowych rynków

Outsourcing B2B lead generatuon umożliwi Ci odkrycie i przyciągnięcie nowych rynków. Plan marketingowych firm zewnętrznych pomoże Ci nie tylko dotrzeć do grupy docelowej, ale również dotrzeć do nowych rynków. To także doskonały sposób na sprawdzanie i testowanie dotąd niewykorzystanych rynków.

Co zatem dają Ci firmy outsourcingowe? Całkiem wiele! Dzięki nim:

  • zbudujesz zasięgi w swojej grupie docelowej,

  • odkryjesz i przetestujesz nowe rynki,

  • będziesz mógł się cieszyć jakościowym ruchem na stronie internetowej,

  • zbudujesz silne relacje z potencjalnymi klientami dzięki komunikowaniu się z nimi,

  • będziesz mógł zapoznać się z analizą podejmowanych działań i ich efektami,

  • zapewnisz spójność podejmowanych działań marketingowych,

  • będziesz miał dostęp do wiedzy i doświadczenia najlepszych specjalistów w branży,

  • osiągniesz sukces.

Korzystanie z usług firm zewnętrznych ma wiele zalet. Konieczne jednak jest powierzenie działań odpowiednim specjalistom z branży. W jaki sposób wybrać właściwą firmę?

  • zapoznaj się z opiniami na temat poszczególnych firm,

  • sprawdź firmy, które współpracują z nimi,

  • sprawdź, czy to jest to, czego właściwie potrzebujesz,

  • porównaj oferty kilku firm,

  • a kiedy już zdecydujesz się na współpracę z daną firmą, monitoruj i sprawdzaj efekty działań.

Outsourcing generowania leadów wiąże się oczywiście z koniecznością poniesienia pewnych kosztów, dostępu osób 3 do danych o klientach firmy i samej firmie. To także konieczność zaufania działaniom innych osób, czasami zupełnie odmiennych od naszej wizji. Mimo wszystko, outsourcing lead generation zwiększa sprzedaż, pomaga dotrzeć do klientów, zbiera niezbędne informacje i dane o klientach, a następnie analizuje je. Współpraca z firmami zewnętrznymi to skuteczność i optymalizacja wydatków ponoszonych na pozyskiwanie nowych klientów. Od Ciebie zależy, czy postawisz na wiedzę i doświadczenie specjalistów, czy podejmiesz samodzielne próby.